|
Forum stowarzyszenia ludzi grających w RPG MiG- Mistrzowie i Gracze
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Nemsyl
Goblin
Dołączył: 25 Lut 2006
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zewszond
|
Wysłany: Pon 21:51, 10 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
A przykładowe zaklęcie to np:
Podstawa:
Uspokojenie - kapłan odmawia cichą modlitwę i dotyka osobę, którą chce uspokoić. Dotknięty natychmiast osiąga spokój umysłu. Można w ten sposób usunąć efekty strachu, berserkeru itp. Przestają też działać na niego wszelkie zaklęcia związane z emocjami.
Dostrzeżenie życia - kapłan zamyka oczy i skupia się przez chwilę. Po otwarciu oczu dostrzega on wyraźną otoczkę wokół wszystkich istot żywych w zasięgu 200m. Efekt trwa przez godzinę.
Szum - kapłan po odmówieniu kilku formułek wskazuje na jedną żywą istotę. Zaczyna ona cierpieć na lekkie zawroty głowy i dokuczliwy szum w uszach. Utrudnia to rzucanie czarów, strzelanie i walkę.
Zatrzymanie czaru - kapłan wykonuje gest ochronny, który rozprasza następne zaklęcie rzucone na kapłana. Zatrzymać można jedynie czary poziomu równego lub mniejszego niż poziom kapłana.
Kanał krwi - zaklęcie, które nie rozwiązuje problemu ran, ale może w tej sprawie pomóc. Kapłan kładzie jedną rękę na ranie swojej, lub towarzysza, a drugą na ciele innej osoby. Rana w cudowny sposób przeniesie się w dotknięte miejsce. Przeniesiona rana ma zazwyczaj takie same skutki jak przed transferem, lecz uraz groźny dla cherlaka może być drobiazgiem dla zaprawionego wojaka. Nie można przenosić ran zadanych magią, ogniem, kwasem i innym cholerstwem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nemsyl
Goblin
Dołączył: 25 Lut 2006
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zewszond
|
Wysłany: Wto 18:02, 11 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Nie, nie, nie. Bóg śmierci nazywa się Morun, i owszem, zajmuje się duszami umarłych. Dba o to, by wszyscy zmarli trafili do miejsca, gdzie przynależą i by tam pozostali. I BRZYDZI się nekromantami, którzy kalają jego domenę wyrywając dusze z miejsca ich odpoczynku. Jest bratem bogini życia - Vitalai. Mimo iż jest bogiem śmierci, pogardza morderstwem, które przedwcześnie wyrywa duszę z ciała. Jest także patronem wróżbitów i wyroczni, jako że ma pewną władzę nad ludzkimi snami i potrafi zsyłać wizje. Głownymi jego symbolami są brama, kruk, kosa lub kamienna ścieżka. Przedstawiany jako szczupły mężczyzna o arystokratycznych rysach i bladej cerze, ubrany na czarno.
Do Moruna ludzie modlą się niemal na całym znanym świecie, lecz zazwyczaj jedynie przy okazjach czyjejś śmierci lub jej rocznicy. Zazwyczaj modlący się proszą o szczęśliwą drogę ich bliskiego w zaświaty i wieczny spokój dla jego duszy. Modlą się także do niego niektórzy wróżowie i inni wizjonerzy. Uważa się, że modlitwa do Moruna w sprawach innych niż wizje czy śmierć, może przynieść nieszczęście.
Świątynie Moruna służą zazwyczaj także za domy pogrzebowe. To zazwyczaj masywne, kamiene budynki ułożone na wzgórzach i przy cmentarzach. Obowiązkowe masywne wrota są zawsze otwarte, lecz nie ma w nich nic cennego, nawet jeżeli ktoś byłby na tyle głupi by okradać świątynię Boga śmierci. Kapliczki Moruna są niespotykanie rzadko spotykane. Stawiane są zazwyczaj w miejscach, gdzie zginęło dużo osób, lub jakaś wybitna jednostka. Świątynie nie są w żaden sposób zdobione czy upiększane. Kapliczki zazwyczaj posiadają kształt portalu i czasem zdobione są wizerunkiem kruka. Nie stawia się symbolów Moruna w domach, gdyż podobo przynosi to śmierć w rodzinie.
Podstawowe rytuały:
Ceremonia pogrzebowa
Rytuał uświęcający lub odnawiający uświęcenie miejsca pochówku
Modlitwa za dusze zmarłych i ich spokój
Rytuał pomagający zagubionym duszom powrót w zaświaty
Rytuał mający ułatwić tym, którzy niedługo umrą, łatwą drogę w zaświaty. Przeprowadzany zazwyczaj przed bitwą lub w czasie czyjeść śiertelnej choroby.
Kapłanem Moruna może zostać każdy, kto nigdy nie parał się nekromancją. Kapłani Moruna ubierają się w czarne lub szare szaty, bez żadnych ozdób czy symboli. Często opiekują się cmentarzami i przeprowadzją pochówek. Chociaż nie są witani serdecznie, mało kto odmawia im gościny. W końcu kapłanowi Boga śmierci także lepiej się nie narażać.
Kapłan Moruna ma specyficzne obowiązki.
- Musi zwalczać nekromantów i ożywieńców na każdym kroku
- Nie wolno mu uprawiać, lub pomagać w uprawianiu nekromancji
- Nie wolno mu bezcześcić, lub dopuszczać do bezczeszczenia miejsc pochówku
- Nie wolno mu odmówić odprawienia ceremonii przedśmiertnych ani pogrzebowych.
- Musi przeciwstawiać się pozbawianiu życia osób, które nie są gotowe i mogą powrócić z zaświatów jako duchy.
- Nie wolno mu pomagać w przywróceniu do życia jakiejkolwiek istoty, chyba że otrzyma znak od Moruna.
Błogosławieństwa:
- Kapłani Moruna wyczuwają nieumarłych
- Kapłanom Moruna zdarza się mieć wizje. Potrafią też interpretować sny.
EDIT: Można by zrobić osobny temat, gdzie dało by się opisy bóstw.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
DarkAin
Mistrz Gry
Dołączył: 25 Lut 2006
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: Śro 10:14, 12 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Dobra słuchać mnie teraz wszyscy! Nie będziemy wypisywać tak szczegółowo bo to nie żaden system i nie oto chodzi.
Imie , Bóg tego tego i tego , taki jego symbol , jego rodzaj (Dobry , zły , neutralny) , Prosty kodeks i to tak właściwie wszystko. Ostatecznie krótki opis czym oni się zajmują (Ale krótki w stylu grzebią zmarłych , każdy ich lubi , modlą się 3 razy dziennie , w ostatni dzień lata walą gruche a na drugi dzień dymają dzięcioły)
Maxymalnie skrótowo i ogólnikowo bo to nie system to raz a dwa nie pomieścimy się. Bóg śmierci będzie do wszystkich ras więc jakoś go zróbcie dla wszystkich. Jeżeli ktoś jest chętny możecie spisać te bóstwa a my coś dodamy i je posegregujemy. Nemsyl zostawiłem twojego posta ale to zdecydowanie za długi opis. Wywal nie potrzebne zostaw tylko najogólniejsze rytuały. Nie wypisujcie też jak wyglądają świątynie , szaty ani jakie kary grożą od bogów bo każdy MG i tak na własny sposób w swoim rejonie dany kult opisze. A co do kary to nie ma jako takich kar od bóstw a jedynie MG zapamięta gracza że nie klimatycznie grał (Czyli do awansu sobie długo poczeka) Pamiętajcie że bóstwa musi znać każdy z emgów i takie szczegółowe wkuwanie na pamięć nie ma sensu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Azael
Mistrz Gry
Dołączył: 24 Lut 2006
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Z Twego koszmarnego snu...
|
Wysłany: Pią 15:06, 14 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Jedynym neutralnym bóstwem jest przecie NATURA. I jej kaplanami są druidzi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Nemsyl
Goblin
Dołączył: 25 Lut 2006
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zewszond
|
Wysłany: Pią 17:50, 14 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Natura nie jest bóstwem. To siła wewnętrznego życia wszystkich istot.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Azael
Mistrz Gry
Dołączył: 24 Lut 2006
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Z Twego koszmarnego snu...
|
Wysłany: Pią 22:50, 14 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Chłopie, kto tu jest mg, ja czy Ty?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Nemsyl
Goblin
Dołączył: 25 Lut 2006
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zewszond
|
Wysłany: Sob 10:38, 15 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
W stowarzyszeniu czy poza nim? Ja po prostu stwierdzam, że bóstwa i natura to dwie różne sprawy, i nie każdego Boga da się postawić jednoznacznie po stronie dobra lub zła.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Athlandil_Oylam
Gość
|
Wysłany: Nie 12:58, 16 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Zgadzam się przykład - Bóg podróżników i kupców a zarazem złodziei - hermes bóstwo greckie - jaki jest? dobry czy zły?
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|