Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Assamita
Ork
Dołączył: 24 Lut 2006
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Z Radia Maryja
|
Wysłany: Śro 19:42, 22 Mar 2006 Temat postu: Wampir |
|
|
Zauważyłem, że coraz mniej osób gra w wampira albo ogólnie w WoD Wszyscy teraz oszaleli na punkcie free fantasy i d&d w których mogą się wcielić w kolorowe i heroiczne postacie. Czy nie ma nikogo kto woli mroczniejsz klimaty, gdzie nie ma granicy między dobrem i złem, albo granica jest ledwo dostrzegalna?? Utworzyłem ten teamt aby dowiedzieć się czy sątu osoby które grały lub chciałyby zagrać w coś mroczniejszego.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Elvans
Goblin
Dołączył: 15 Mar 2006
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 19:45, 22 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
Mi się bardzo podobał klimat. Najlepiej mi się czytało podręczniki do Sabatu i te ciekawe cytaty tam. Ale nigdy nie miałem okazji zagrać w prawdziwego wampira od kiedy usunąłem podręczniki do wszystkiego z kompa, jak tylko znajde znów gdzieś na necie to zagram z tobą .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
MIHO
Gość
|
Wysłany: Śro 21:18, 22 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
Ja gram w mlotka wiec nie narzekam na brak mrocznych klimatow
A SM nigdy nie lubilam i gralam tylko kilka razy, nie pasuje mi jakos podzial na klany...
PS. Zreszta uwazam ze ludzie szaleja aktualnie za tym systemem ktory wychodzi i ma jaka taka reklame. A, ze do DD wychodzi masa dodatkow, to ludzie to kupuja (nie wiem po co ) i graja .
|
|
Powrót do góry |
|
|
Athlandil_Oylam
Gość
|
Wysłany: Śro 21:51, 22 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
D&D też może być mroczne jeśli gracze i mg są mroczni... MIHO: Wiesz co Ath? Powoli zaczynam dochodzic do wniosku ze Ty sam jestes mroczny Bynajmniej nie w pozytywnym tego slowa znaczeniu...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Assamita
Ork
Dołączył: 24 Lut 2006
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Z Radia Maryja
|
Wysłany: Śro 21:56, 22 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
Ale wampir i wogóle WoD jest nawet z pozoru mroczne, a d&d heroiczne, gdzie śmiałkowie ratują księżniczki, zabijają hordy potworów, armie wrogów itp. Wiem, że klimat i wogóle zależy od mg i graczy, ale chyba łatwiej jest otrzymać i utrzymać taki klimat w wampirze niż d&d
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Athlandil_Oylam
Gość
|
Wysłany: Śro 22:12, 22 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
Assamita Klimat zależy jedynie od graczy. Ale nie moge się wypowiedzieć do końca bo nie czytałem wszystkich podręczników do D&D.
|
|
Powrót do góry |
|
|
gamroth1
Goblin
Dołączył: 25 Lut 2006
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 22:16, 22 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
ale wampir to przedewszystkim wampir to system narracyny, a z dd to mozesz zrobić wszystko, bo jest jak klocki lego, ale bez rzutu kośćmi to niejest dd, ten system został stworzony dla kostek i taki pozostanie, o to jego nazwa i sysów podobnych d20, a w wampirze tylko dla upierdliwych są kostki, ja pamiętam jak mój mg w Wampira powiedział, chcecie kostki? ok, stopnie trudności były na poziomie naszych umiejętności, tak pokazał nam jak lepiej sie bawi narracyjnie, a pozatym przez rzut kawałkiem plastiku może czekać cie głupia śmierć
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Nemsyl
Goblin
Dołączył: 25 Lut 2006
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zewszond
|
Wysłany: Śro 22:36, 22 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
Mnie podoba się ten mrrrrroczny świat, w którym ciemne zaułki przemierzane są przez ciche postacie, a za każdym rogiem czai się tajemnica.
Nie ma co - wampiry zawsze działały na wyobraźnię. A podział na klany ma dużo wspólnego ze zwykłym podziałem na klasy. Mamy barbarzyńców(Gangrel), złodziei(Ravnos), magów(Tremere), bardów(Toreador) itd. Klan często - chociaż nie zawsze - stanowi o roli wampira. Nasuwa się tu jednak fundamentalne pytanie: "Co u licha z tymi Malkavami?" XD
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Athlandil_Oylam
Gość
|
Wysłany: Śro 22:50, 22 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
W D&D nie trzeba używać kości... zawsze mg może prowadzić narracyjnie. To zależy jedynie od mg i graczy. Rzut kością ma tylko pomóc MG w decyzji.
|
|
Powrót do góry |
|
|
MIHO
Gość
|
Wysłany: Śro 23:24, 22 Mar 2006 Temat postu: Ciekawe.... |
|
|
Athalndli, nie da sie grac w DD bez kosci i juz, chocbys nie wiem jak byl dobrym graczem i mial najlepszego MG. Jesli twierdzisz, ze sie da tzn. nie grales w D20 tylko jakas podrobe i poczytaj sobie orginal...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Athlandil_Oylam
Gość
|
Wysłany: Śro 23:30, 22 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
Czytałem podręcznik do d&d. Przeczytalem cały podręcznik gracza i mistrza gry. MIHO: A zrozumiales?I jest tam zasada że mg nie musi sugerować się wynikiem rzutu kością i może uznać że jakiś nieudany rzut się udał. a to prowadzi do prowadzenia narracyjnego.
Poza tym jeśli da się w inne systemy to można i w d&d. oczywiście głównie gra się z rzutami ale można grać bez nich.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Nemsyl
Goblin
Dołączył: 25 Lut 2006
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zewszond
|
Wysłany: Śro 23:31, 22 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
To jest temat o wampirze czy d&d? :>
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Athlandil_Oylam
Gość
|
Wysłany: Śro 23:37, 22 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
To jest temat o tym że ass uważa że większość osób gra w free i d&d a mało w inne systemy. Ja poza tymi dwoma gram jeszcze w gasnące słońca.
|
|
Powrót do góry |
|
|
gamroth1
Goblin
Dołączył: 25 Lut 2006
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 23:51, 22 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
jeśli chodzi o podział w wampirze to nie wiem czy tak na klasy, może prędzej na zainteresowania postaci badziej, niektóre klany posiadają te same umiejętności przecież, a to że np moja postać ma wielkie zaiteresowanie do sztuki, potrzebuje je rozwijać i spotykac sie z tego rodzaju wampirami to oznacza że torreador to najlepszy klan dla niej, wg mnie oznaczenie klanowe słuzy do tak jaby zaszufladkowania postaciw możliwościach, kontaktach i zainteresowaniach, a co u licha z Malkavami? hmm, faktycznie można by było długo nad tym debatować, każdy powinien mieć swojego malkaviana, jak jakieś tammagochi
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Nemsyl
Goblin
Dołączył: 25 Lut 2006
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zewszond
|
Wysłany: Śro 23:55, 22 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
Problemy zaczynają się gdy pojawia się wątpliwość kto tu kogo kontroluje;) A podział na klasy podałem tylko jako przykład, bo sprawa jest przecież dużo bardziej skomplikowana.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|