|
Forum stowarzyszenia ludzi grających w RPG MiG- Mistrzowie i Gracze
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MIHO
Gość
|
Wysłany: Pią 23:07, 22 Wrz 2006 Temat postu: MAGIA |
|
|
Magia jest jak powietrze. Nie widać jej, nie można jej dotknąć a jednak każdy wie, ze istnieje. Są istoty, które potrafią nią manipulować, posiadają wrodzony talent pozwalający w mniejszym lub większym stopniu na zapanowanie nad magia i na kontrolowanie jej. Takie stworzenia nazywa się istotami magicznymi a ludzie i rasy im podobne posiadający ten dar (jeśli taki dar zostanie odkryty i odpowiednio ukształtowany) to czarodzieje.
W miarę lat i z biegiem czasu nabierając doświadczenia zwiększają swój talent w rezultacie stając się naprawdę potężni.
Magie możemy podzielić na:
Magia Prosta
Każda osoba, która odkryła w sobie talent magiczny może rzucać proste czary, choć nazwa "sztuczki" bardziej by tu pasowała. Nie trzeba do nich wiedzy magicznej czy szkolenia i nauki. Nie wykonuje się żadnych gestów, nie recytuje inkantacji i nie używa składników (nie są konieczne, ale pomocne)
Często wioskowi znachorzy, guślarze czy babki - zielarki albo kuglarze maja właśnie taki dar.
Przy pomocy takich czarów można rozpalić ogień, uśmierzyć ból, rzucić urok czy klątwę jak i stworzyć niewielkie źródło światła.
Magia Rytuałów
Za pomocą rytuału można rzucać najpotężniejsze zaklęcia posiadające wielka moc takie jak klątwa bezpłodności (rzucona nie tylko ja jedna osoba, ale i na jej cala rodzinę), wszelkiego rodzaju przywołania (np. demony) jak i wskrzeszenie.
Do wykonania rytuału, oprócz inkantacji, często wielogodzinnej i czytanej z księgi, oraz odpowiednich gestów potrzebne są składniki (zwykle rzadko spotykane i drogie) oraz pomoc osób trzecich (zaśpiew). Nierzadko taki rytuał wymaga wyrysowania skomplikowanych symboli, palenia kadzideł, świec a niekiedy złożenia ofiary (nie, nie z dziewicy ;P ). Odprawienie najpotężniejszych potrafi trwać nawet kilkanaście godzin. Jednak efekty dobrze przeprowadzonego rytuału są oszałamiające.
Oczywiście tylko najpotężniejsi z magów maja dostęp to pełnej wiedzy o rytuałach (wiedza ta jest pilnie strzeżona), tylko oni potrafią odprawić najpotężniejsze z nich.
Magia Formalna
Składają się na nią wszystkie pozostałe czary. Niektóre banalne, inne trudniejsze a czasem i takie, do których rzucenia potrzeba wielkiej wprawy i skupienia. Wszystkie one wymagają inkantacji i gestów (tylko naprawdę potężni magowie mogą się bez nich obejść). Czasem tez czarodziej może użyć jakiegoś komponentu podnoszącego prawdopodobieństwo poprawnego rzucenia czaru.
Przykładowe czary to wyleczenie lekkiej rany (stłuczenie, podbite oko), telekineza, nieskomplikowane iluzje. Trudniejsze to wyleczenie złamania, krwotoku wewnętrznego, latanie czy stworzenie istoty.
Jak to przełożyć na grę?
(Podane zasady dotyczą wszystkich profesji parających się magia; czarodziejów, kapłanów i druidów.)
Nie narzucamy profesji z góry (masz zaczynać jako uczeń czarodzieja, jak się podszkolisz będziesz magiem a jak podszkolisz się więcej to arcymagiem). Gracz sam wybiera sobie profesje. Musi być ona jednak uzgodniona i zaakceptowana przez jakiegoś MG. Oczywiście na początku będzie takim sobie magikiem, w miarę zdobywania doświadczenia będzie swe umiejętności podnosił.
Nie ma tez listy czarów. Gracze sam wymyślą co chce zrobić, jaki czar rzucić. Co za tym idzie nie trzeba ich wypisywać na karcie postaci. Czy umie tego dokonać decyduje zdrowy rozsadek MG. Są różne czynniki od których zależy czy czarodziej w danej chwili rzuci czar i jak go rzuci. Są to:
- moc zaklęcia
- trudność jego rzucenia
- czy jest czas na przygotowanie się do rzucenia czaru, na wyrecytowanie inkantacji
- czy jest miejsce na wykonanie gestów
- czy czarodziej ma czas się skupić
- czy sytuacja jest stresowa
- czy jest ograniczony czasem
Im mniej czynników przeszkadzających tym szansa na poprawne zaczarowanie wzrasta oczywiście.
Energię do rzucenia czaru czerpie się z żywiołów tuż przed rzuceniem zaklęcia (po to właśnie inkantacja i wykonywane gesty). Są miejsca, takie jak kurchany, dolmeny itp., gdzie latwiej ją czerpac. Jak i takie godzie czerpanie magi jest trudniejsze.
Jako, ze magia jest jak powietrze podobnie się ją czerpie z otoczenia - tak jak bierze się wdech, aby odetchnąć, tak samo istota posiadająca talent magiczny „bierze wdech” z energii magicznej. Im potężniejszy ma być rzucony czar tym "wdech" głębszy.
To tyle, wszelkie pytania proszę kierować do MG.
Powodzenia!
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Telas
Goblin
Dołączył: 27 Mar 2006
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: mam wziąc kase na brovca? :/
|
Wysłany: Sob 20:35, 23 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
Okej *zaciera lapska*
Nie rozumiem, po co ten podzial na samym poczatku, na rozne 'gatunki' magii. Byl on w ogole potrzebny?
Ten sam mag moze z tym samym skutkiem rzucic kule ognia, co kule lodu, czy piorun kulisty? Wiem, wiem, "wszystko zalezy od MG", ale czy nie ma jakiegos 'czegos', dzieki czemu mozna okreslic, czy dany gracz jest dobry, czy tez nie? Bo zdobywanie lvlow nie trwa tak szybko
'Wydajnosc magiczna' rosnie w jakis sposob?
Te 'wdechy', to odpowiednik many? Zaczerpniete z Wiedzmina? ;]
Czy natezenie magii w miejscu, w ktorym wdychamy, ma wplyw na sile/obszar/whatever czaru?
Czy mozna sie nawdychac na pozniej? Czy mozna przedawkowac wdychanie? Mozna jakos poznac, czy ktos jest nawdychany, czy pusty w srodku? Czy jesli mamy za malo nawdychanej energii mozemy wdychac podczas rzucania czaru?
Na razie wsio
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
MIHO
Gość
|
Wysłany: Sob 22:28, 23 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
Telas, zartujesz czy pytasz sie na serio?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Marbit
Administrator
Dołączył: 23 Lut 2006
Posty: 494
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wawa
|
Wysłany: Sob 22:43, 23 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
Wszo zalezy od MG, idziemy ku uproszaczniu systemu nie będziemy wprowadzać was w zawiłe sprawy bo i tak wasze małe rozumki tego nie pojmą
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
siroshin
Troll
Dołączył: 22 Sie 2006
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: gdańsk
|
Wysłany: Pią 14:24, 29 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
mar czasem mam ochote dorwać cie i ...... ech co ja tu bende pisać moim zdanie MIHO dobrze to zrobiła dzieląc.
MAR nie każdy jest "BAKA"
Mar: Piszę się "będę"
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Athlandil_Oylam
Gość
|
Wysłany: Pią 15:13, 11 Maj 2007 Temat postu: |
|
|
To bez sensu : rozumiem że chce się wszystko upraszczać, ale musi to być poza tym że proste, to też zrozumiałe i jednolite. Rytuał klątw nawet, u takich czarownic jest bardziej skomplikowany niż wydaje się niektórym z was, a mówienie że nie wymaga odczynników nie jest zgodne z prawdą, a znachor może być równie potężny co magik, a nawet silniejszy. Więc zaliczanie znachorów, guślarzy, czy wiedźm, do magii "prostej", mi nie pasuje. Lepiej było by napisać magię : "Prostacką" wtedy wszytstko by się zgadzało.
|
|
Powrót do góry |
|
|
zR@ziel
Homo erektus
Dołączył: 01 Kwi 2006
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Eye of Terror
|
Wysłany: Pią 15:47, 11 Maj 2007 Temat postu: |
|
|
Nie wiem po co odgrzewac tak stary kotl...earm...topic ale nawet jesli
Athlandil_Oylam napisał: | bla bla bla bla bla ( jak wyzej ) |
Gadaj co chcesz ale mi wydaje sie duzo rozsadniejsze to co Miho napisala niz
Cytat: | a znachor może być równie potężny co magik, a nawet silniejszy. |
][_, ([0]) ][_, ? xD
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Athlandil_Oylam
Gość
|
Wysłany: Pią 21:15, 11 Maj 2007 Temat postu: |
|
|
Powiem jedno - "Prostacką" i to tyle.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|