Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marbit
Administrator
Dołączył: 23 Lut 2006
Posty: 494
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wawa
|
Wysłany: Czw 21:49, 12 Paź 2006 Temat postu: kilka słów o MiG |
|
|
MiG - Mistrzowie i Gracze. Czyli ludzie którzy grają w RPG po necie.
gramy w systemie stuprocentowo narracyjnym, gramy na czacie WP a konkretniej na miniczacie- zapewnia to iż na sesji znajdą się tylko ludzie do niej przeznaczeni.
Celem powstanie stowarzyszenia było stworzenie w miarę jednolitego świata w którym MG będą prowadzić sesje- dzięki temu zmieniały by się wraz z kolejnymi sesjami nawet u róznych MG.
Tworzenie postaci:
praktycznie można grać wszystkim: od smoków po zające... pamiętajcie jednak że MG ma prawo wybrać spośród chętnych osób na sesje te które najbardziej mu odpowiadają- wiec raczej bez smoków czy królików... (u mnie ciężko z Drowami czy czymś wampirzym:/)
Nadajecie postaci imię, mile widziana krótka biografia.
Wybieracie jedną z czterech klas: wojownika, maga,uczonego i łotrzyka.
Wojownik: wszystko co walczy od barbarzyńców przez żołnierzy po jakiś super szermierzy.
Mag: madzy, czarodzieje, mistycy czy guślarze.
uczony: głównie kapłani lecz takze np. medycy, inzynierzy itd.
Łotrzyk: Chyba najobszerniejsza klasa. Obejmuje ona rozbójników, złodzieji, włamywaczy czy w końcu skrytobójców.
Jako iż ufamy w wasze wysokie umiejętności gry to wy macie odgrywać postać tak, aby wynikało mniej więcej kim jesteście. jeżeli tworzycie nekromante to jasne jest to że nie będziecie np. rzucał kulami ognia choć teoretycznie to potrafi, poprostu używa nieco innego rodzaju magii-> ale to wasze kompetencje w które nie będziemy wchodzić.
Dalej opisujecie ekwipunek, wygląd a na koniec dajecie to do ewentualnego skorygowania przez MG w celu ograniczenia "nadużyć" dostaniecie też od MG pieniądze na początek- wedle jego oceny.
Po tych drobnych formalnościach możecie spokojnie dać postać do działu "Galeria postaci" a w dziale "Kalendarium Sesji" możecie się zapisywac na owe sesje. Oczywiście nie wszystkie są w naszym "systemie". Zawsze możecie wyjść z inicjatywą poprowadzenia czegoś innego a gracze raczej się znajdą.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Ivellios
Humanoid
Dołączył: 24 Lut 2006
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: z przed monitora
|
Wysłany: Sob 14:10, 07 Kwi 2007 Temat postu: |
|
|
Jeśli chodzi o postacie to można chyba jeszcze dodać jeden typ:
Parapsychiczny: wszyscy psionicy, telekinetycy, pirokinetycy itd.
W MiG nie ma żadnego określonego systemu i żadnych narzucanych reguł i zasad (to się tyczy gry )
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Marbit
Administrator
Dołączył: 23 Lut 2006
Posty: 494
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wawa
|
Wysłany: Sob 15:42, 07 Kwi 2007 Temat postu: |
|
|
parapsychicy wliczani są do magów...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Ivellios
Humanoid
Dołączył: 24 Lut 2006
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: z przed monitora
|
Wysłany: Sob 19:03, 07 Kwi 2007 Temat postu: |
|
|
hmm..
Magia raczej opiera się na energii runicznej, formułowej, czy jakiejśtam symbolicznej, a w przypadku kapłanów- boskiej, natomiast parapsychczna to moce umysłu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Marbit
Administrator
Dołączył: 23 Lut 2006
Posty: 494
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wawa
|
Wysłany: Sob 20:30, 07 Kwi 2007 Temat postu: |
|
|
ja osobiście postrzegam wszystkie aspekty magii jako moc umysłu, jak jest ona wykorzystywana to już inna sprawa. Runy i symbole są jak dla mnie tylko wspomagaczem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Ivellios
Humanoid
Dołączył: 24 Lut 2006
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: z przed monitora
|
Wysłany: Nie 11:39, 08 Kwi 2007 Temat postu: |
|
|
Jest tak:
W magii, energia pobierana jest od bóstw, żywiołów itd., umysł nadaje formę magii, a runy i symbole ją wspomagają.
Natomiast w psionice, energia pochodzi od samegu umysłu, chakr i układu nerwowego i jest kształtowana przez umysł.
Mar, tu mnie nie przkonasz, bo sam się też zajmuje parapsychologią
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Marbit
Administrator
Dołączył: 23 Lut 2006
Posty: 494
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wawa
|
Wysłany: Nie 14:24, 08 Kwi 2007 Temat postu: |
|
|
i ci się rzuciło to tak jak ja bym się interesował karatekami i chciałbym ich wyłączyć z wojowników;] przecież tamci walczą mieczem, a ci rękoma...
Poza tym wg to tylko inny sposób użytkowania magii...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Ivellios
Humanoid
Dołączył: 24 Lut 2006
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: z przed monitora
|
Wysłany: Nie 21:10, 08 Kwi 2007 Temat postu: |
|
|
W takim razie zajrzyj do jakiegokolwiek systemu gdzie występują psionicy, w każdym jest to oddzielna dziedzina od magii.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
zR@ziel
Homo erektus
Dołączył: 01 Kwi 2006
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Eye of Terror
|
Wysłany: Nie 21:55, 08 Kwi 2007 Temat postu: |
|
|
Hmm...zaczynam tu czuc obrzydliwy smród ddków
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Marbit
Administrator
Dołączył: 23 Lut 2006
Posty: 494
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wawa
|
Wysłany: Pon 0:03, 09 Kwi 2007 Temat postu: |
|
|
dokładnie... zajeżdża DnD...
ja polecam za to literature, np. Edingsa, Gemmela, w sumie i Farland też jest warty przeczytania, tam jest opisane albo podejście do istoty magii, albo do "psionów" (głównie gemmel gdyż tam cała magia jest tego typu)...
Każdy system wychodzi z innego założenia, a to jest akurat taki szczegół, o który nie warto toczyć zażartych sporów, a jednocześnie nie komplikujmy.
Wg mnie jest to tak jak ci mówiłem: interesujesz się tym, więc chcesz to wydzielić pomimo bezsensu takiego właśnie wydzielenia.
Poza tym przytoczę z powrotem argument o moim zainteresowaniu karateką. Zwykły wojownik walczy mieczem ( właśnie te runy itp), a karateka używa jedynie własnej zręczności, ale i efekty są różne- nie utnie człowiekowi głowy (czy nie przypali firebolem) jednak chyba można te dwie podklasy wrzucić do jednej...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Ivellios
Humanoid
Dołączył: 24 Lut 2006
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: z przed monitora
|
Wysłany: Pon 21:25, 09 Kwi 2007 Temat postu: |
|
|
D&D? Tam w ogóle byli psioni? chyba w jakimś 19819234714 dodatku... Dobra Rób jak chcesz. Z resztą z tym odzieleniem karateki to też niegłupi pomysł
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Telas
Goblin
Dołączył: 27 Mar 2006
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: mam wziąc kase na brovca? :/
|
Wysłany: Pon 22:15, 09 Kwi 2007 Temat postu: |
|
|
Byli w dodatku to raczej oczywiste
Dobra, to oddzielamy karatekę od wojownika.
Ale ja chciałbym grać rzemieślnikiem, tylko jeszcze dokładnie nie wiem jakim.
Stwórzcie więc łukmistrza, kowala, garbarza, krawca, malarza, rzeźbiarza i murarza, a ja, po uprzednim zapoznaniu się z opisami ww. profesji zdecyduję się na którąś, ok? :]
Chill..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
zR@ziel
Homo erektus
Dołączył: 01 Kwi 2006
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Eye of Terror
|
Wysłany: Pon 23:13, 09 Kwi 2007 Temat postu: |
|
|
Dokladnie , zeby powodem do sprzeczki byla klasyfikacja czy koles z mozgojebem to mag czy nie ? xD
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Marbit
Administrator
Dołączył: 23 Lut 2006
Posty: 494
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wawa
|
Wysłany: Wto 9:40, 10 Kwi 2007 Temat postu: |
|
|
toteż właśnie powiedziałem, że nie ma o co się sprzeczać i nie ma co się rozdrabniać;]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Athlandil_Oylam
Gość
|
Wysłany: Wto 21:02, 10 Kwi 2007 Temat postu: |
|
|
Najlepiej to wogóle profesji nie rozdrabniajmy... mag też walczy tylko że magią, więc wrzućmy go do wojowników, a łotrzyków wrzućmy do rzemieśliników, razem z uczonymi, bo oni wytwarzają wytrychy i zwoje wiedzy tak będzie najprościej... po cholere się rozdrabniać! W jedności siła!
|
|
Powrót do góry |
|
|
|